SJ Law lægger vægt på tætte og langvarige klientrelationer

Samarbejdets forløb

En sag vil blive behandlet af den advokat, vi vurderer er bedst egnet til at varetage denne, medmindre vi konkret aftaler noget andet med klienten.

Når vi har modtaget en sag, aftaler vi med klienten, hvad vores rådgivning skal indeholde.

Vi udfærdiger altid en ordrebekræftelse til private klienter, i forbindelse med at vi begynder arbejdet med sagen.

Klienter, vi har et løbende forretningsforhold til, kan også få en ordrebekræftelse i enkeltsager efter anmodning herom.

Vi opbevarer og kopierer originalt bilagsmateriale efter behov. Det originale materiale bliver returneret til klienten ved sagens afslutning.

Vi orienterer løbende klienten om sagens forløb ved at fremsende kopi af sagens korrespondance m.v.

Fremsender vi fortrolige oplysninger via e-mail, koder vi sådanne dokumenter efter aftale med klienten.

Vores klienter har ret til at anvende det skriftlige materiale, vi udarbejder i sagen, men vi har ophavsretten og øvrige immaterielle rettigheder hertil.

Vi anmoder om, at en eventuel utilfredshed med en sags behandling bliver meddelt til os, sådan at vi har mulighed for at rette op på tingene.

Vi arkiverer sagen efter afslutning og opbevarer denne i vores arkiv i minimum 5 år.


Salær og afregning

Vi afregner vores arbejde med udgangspunkt i det anvendte tidsforbrug til sagens behandling. Klienten kan til enhver tid anmode om en opgørelse over dette.

Timetaksten bliver fastsat konkret i den enkelte sag og bliver oplyst i en udarbejdet ordrebekræftelse. I de sager, hvor vi ikke udarbejder en ordrebekræftelse, vil timetaksten blive oplyst efter anmodning herom.

Timetaksterne ligger for advokater normalt mellem kr. 2.000 og kr. 3.000, og for advokatfuldmægtige normalt mellem kr. 1.000 og kr. 1.500. Taksterne tillægges moms.

Afregning af sagen vil som udgangspunkt ske løbende på grundlag af a conto afregninger ved udgangen af hvert kvartal og ved sagens afslutning.

Private klienter vil normalt ved sagens begyndelse blive anmodet om at indbetale et depositum til sikring af betalingen for vores bistand. Depositumet indestår hos os indtil slutafregningen af sagen.

Er der i forbindelse med sagens behandling udlæg til retsafgift, transport eller lignende, vil disse blive afkrævet særskilt.

Betalingsbetingelserne er 14 dage netto kontant. Ved for sen betaling påløber der renter i overensstemmelse med renteloven.


Fortrolighed og ansvar

Samtlige vores medarbejdere er underlagt tavshedspligt om alle oplysninger fra eller om vores klienter.

Alle vores advokater er beskikket af den danske justitsminister og er medlemmer af Det Danske Advokatsamfund.

Vi følger De Advokat Etiske regler, der er tilgængelige på www.advokatsamfundet.dk

I henhold til forbrugerklagelovens § 4, stk. 1 er vi pligtige til at oplyse, at en klient, såfremt denne ikke er tilfreds med den ydede rådgivning eller det opkrævede salær, kan indgive klage til Advokatnævnet på http://www.advokatsamfundet.dk/Advokatnaevnet.aspx eller på adressen Kronprinsessegade 28, 1306 København K.

Opstår der risiko for interessekonflikter, har vi lavet konkrete retningslinjer til håndtering heraf.

Vi er ansvarlige for den rådgivning vi yder efter dansk rets almindelige erstatningsregler og har tegnet lovpligtig ansvarsforsikring i et anerkendt forsikringsselskab.

Vores ansvar er begrænset til forsikringsdækningens maksimum for erhvervsskade på kr. 13.500.000. Vi kan efter konkret aftale med klienten forhøje forsikringsdækningen.